97, 98, 99,....100! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mattie Schotanus - WaarBenJij.nu 97, 98, 99,....100! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mattie Schotanus - WaarBenJij.nu

97, 98, 99,....100!

Door: Mattie

Blijf op de hoogte en volg Mattie

27 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen!

Nog 7 dagen en dan kom ik terug! Vooral de laatste weken zijn voorbij gevlogen! Zo ook afgelopen week. Ik heb niet veel soeps gedaan, omdat ik een paar dagen plat lag met koorts en keelpijn... Maar gelukkig is dat weer over!

Vorige week woensdag heb ik tussen mijn werkuren door aan school gewerkt. 's Avonds lag ik om half 9 al in bed, omdat ik last kreeg van koorts. Om half 11 was ik eindelijk in dromenland, totdat een groep Amerikanen om 11 uur in het zwembad sprongen en daar nog een feestje gingen bouwen :( Toen ik hen 3 kwartier later tot orde riep (aangezien ze andere hotelgasten negeerden om stiller te zijn), kwam ik tot een ontdekking. Ik dacht al: 'Waarom gaan die mannen maar niet het zwembad uit.' Fluisterde één van hen: 'I'm naked' A ha! Dus toen ben ik maar weer snel naar mijn bedje gegaan.

Donderdag heb ik van half 8 tot 10 gewerkt. De kokkin had die dag vrij en één van de serveersters moest haar taak overnemen voor het ontbijt. Toen heb ik de luidruchtige Amerikanen even bediend. Ze vertrokken die ochtend en ze vonden mij blijkbaar nog erg aardig, want de fooi kwam met bakken binnen :D Van 11 tot 2 heb ik geslapen en later die middag ben ik nog met school bezig geweest. 's Avonds lag ik weer om half 9 in bed met nog steeds koorts en keelpijn...

Vrijdag had ik vrij. Omdat de groep duikers vertrokken was en het hotel verder leeg was, was er niet veel te doen. Dus vond Michele het ook een goed idee dat ik zaterdag weer aan het werk ging. 's Ochtends ben ik bij wat restaurants langs geweest. Ik maak een klein foldertje over de aanbevolen restaurants op het eiland, dus moet overal vragen wanneer ze gesloten zijn en waar mensen mee kunnen betalen enzo. Vanaf 5 uur was er een poolparty met bbq bij Fabian en Tom. Daar ben ik tot 9 uur geweest. Ja, en dat op een vrijdagavond!

Zaterdag heb ik zowat een gat in de dag geslapen. Van 3 tot 9 heb ik gewerkt en het was niet druk. Er zou een nieuwe duikgroep aankomen, maar zij hadden het vliegtuig gemist. Dus die kwamen zondag aan.

Zondagochtend heb ik op het strand gelegen. Om 3 uur kwamen 2 groepen duikers aan, dus hele hotel zit weer vol. Omdat ze 's avonds bij ons in het restaurant kwamen eten, was het lekker druk!

Maandag was het mijn laatste stagedag! Ik heb nu 100 werkdagen gemaakt. A.s. donderdag en vrijdag komen Amerikaanse pubers die op kamp zijn bij ons eten, dus dan help ik nog even mee. Verder moet ik met mijn stageverslag bezig en wat andere dingetjes typen en natuurlijk leuke dingen doen!

Volgende week maandag gaan Sanne, Tom, Fabian en ik naar Saba toe! Eens even kijken hoe het daar is.

Tot horens en al bijna: tot ziens!

  • 27 Juni 2006 - 15:38

    Mattie..:

    he mattie..het is maar goed dus dat die koorst nog is gezakt..want die hoef je der niet bij als je nog gezellig naar saba gaat..tot nu toe las ik ook de weblogs van fabian en tom en jullie hebben het daar wel naar jullie zin..toch vinden wijhier het ook wel weer leuk te horen dat je vrijdagover een week weer huis bent hoor.. ik hoop dat je nog leuke dingen mee maakt daar en tot ziens dan maar..x Tineke

  • 27 Juni 2006 - 16:11

    Jappie En Bintje:

    Ik dacht al: wanneer horen we eens even wat van die Zuid-Amerikaanse meid! dus de dagen vliegen om. Kom je nou 7 juli thuis dan? JE zal misschien het eiland missen maar je bent ook wel weer blij om opé Sweach te wonen of niet dan! Er zijn op de Foarwei heel wat veranderingen. Tankstation Brink wordt gesloopt en Sibbele Hietkamp zijn pleats is al gesloopt! Dat gaat allemaal wel door! Nou tot horens, goed op je zelf passen en tot over een paar nachtjes! Check je de laatste dagen wel effe je post? Wie weet....

    xxx

  • 29 Juni 2006 - 09:11

    J & T:

    Nou Mat de laatste loodjes en die hoeven niet zwaar te wegen!!
    beetje duiken beetje bbqen
    beetje slapen, beeeetje niks doen!!
    Als het meezit kom je hier ook in een tropische temperatuur terug dit weekend zou het tenminste 30 graden worden.
    Mooi bootje weer.
    Je had toch wel tegen die Amerikanen kunnen zeggen dat je na het Franse strand wat wij bezocht hebben wel enigzins gewend was aan blote konten!!!
    Nou mattie met ons gaat het goed en we schijnen toch nog wel heel bruin te zijn want heel vaak merken mensen dit op!
    Nog veel plezier de komende dagen en tot ziens
    in the Netherlands

    j&t te J

  • 29 Juni 2006 - 19:26

    Heleen:

    lieve mattie
    nu je beina thuis bent even een home mailtje vanuit het heitelan,ik heb al die weken erg genoten van je mailen, je schrijft heel leuk,en vlot, dank je wel dat je je avonturen met mij deelde, ik wens je nog goede dagen toe en een behouden thuisvlucht, hartelijke groet van ons allen!!!
    afz heleen van seggeren

  • 30 Juni 2006 - 12:41

    Senner:

    Hey mat, Niks aan om daar ziek te zijn. Gelukkig gaat het alweer wat beter. Nog maar een paar daagjes en dan kom je weer in het Hollandse weer. Nu ist hier ook warm en het wordt nog warmen :( liefs

  • 01 Juli 2006 - 18:57

    Annemarie En Stefanie:

    Heej lieve Mattie, nog bedankt voor je mailtje! Heel lief dat je daar aan dacht! Zo te lezen heb je het superleuk, jammer dat je zo ziek was. Het aftellen is dus echt al begonnen voor je! Leuk dat je naar Saba gaat!!! Anne en ik zijn aan het kijken of we ook nog naar de andere eilanden kunnen!!! Nou we wensen je nog hele fijne laatste paar dagen en een fijn weerzien met het thuisfront! (have a safe flight!) Dikke kus van ons en ontzettend heel veel liefs!!!

  • 02 Juli 2006 - 19:47

    Hester:

    Hey Matsje!
    Het avontuur zit er dus al weer bijna op! geniet nog maar ff van je laatste dagen, maar ik twijfel er niet aan dat je dat zult doen! k ben gister terug gekomen van een weekje Frankrijk en over een maandje ga ik gelukkig al weer, was het liefst gebleven, maarja er moet zo af en toe ook eens gewerkt worden! en n maand is ook zo voorbij! Dus er zijn dingen gesloopt in kollumerzwaag! dat wist ik ook nog niet, zal wel kaal lijken dan! Nou Matsje tot snel en veel plezier nog de laatste daagjes!!
    Liefs Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattie

Van 6 februari tot en met 5 juli 2006 heb ik stage gelopen in Hotel & Restaurant The Old Gin House (www.oldginhouse.com) op St. Eustatius. Deze site heb ik bijgehouden, zodat al mijn familie, vrienden, bekenden en nieuwsgierige mensen op de hoogte bleven van mijn belevenissen op Statia! Nog steeds zijn mijn avonturen te lezen op deze site. Tevens kun je ook mijn foto's bekijken en meegenieten van mijn prachtige tijd op het kleinste eiland van het Nederlandse Koninkrijk!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 49320

Voorgaande reizen:

06 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: