3 nachtjes, 2 nachtjes, 1..... op naar huis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mattie Schotanus - WaarBenJij.nu 3 nachtjes, 2 nachtjes, 1..... op naar huis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mattie Schotanus - WaarBenJij.nu

3 nachtjes, 2 nachtjes, 1..... op naar huis!

Door: Mattie

Blijf op de hoogte en volg Mattie

03 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

5 Maanden lang heb ik mij vermaakt op St. Eustatius. Toen ik hier net zat, kwam ik niet door mijn tijd heen. Maar hoe langer ik hier was, hoe meer mensen ik leerde kennen waar ik leuke dingen mee heb gedaan. Samen met Marc een aantal keren de Quill beklommen, Lisa en Mike die mij de onderwaterwereld hebben laten zien, Anna en Ger waar ik altijd voor een babbel terecht kon, de Nederlandse delegatie met wie ik heel wat gezellige avonden heb beleefd...! Halverwege aan Edger St. Maarten en Statia laten zien en later met heit, mem, Albertine en J. en T. te J. vakantie gevierd op St. Maarten!

Wat een prachtige stageperiode heb ik gehad! Dit had ik van te voren niet kunnen bedenken. Zoals Warry zo mooi zei: "Je hebt geen flauw idee waar je aan begint. Na een lange reis, overstappen op St. Maarten aangekomen te St. Eustatius, waar onbekenden je staan op te wachten. Je hebt geen flauw idee waar je aan begonnen bent."

Natuurlijk was er naast al het plezier ook werk aan de winkel! 100 Stagedagen en wat opdrachten maken om mijn derde jaar Facility Management af te ronden. Maar ook nu weer met plezier gewerkt! En veel geleerd. Qua inhoud van de stage misschien wat minder dan ik verwacht had, maar qua leven, omgaan en werken met de mensen hier veel.

En nu over mijn afgelopen week.

Dinsdag en woensdag ben ik bezig geweest met nog wat dingetjes typen en veranderen voor school en het hotel. Dinsdagavond pannenkoeken gebakken met Sanne voor Warry, Ronald, Fabian, Tom en Evert. En we hebben zelf ook lekker gegeten :) Woensdagavond een klein feestje op de BBQ avond gehad met alle Nederlanders.

Donderdagochtend hebben we Evert uitgezwaaid. Hij is even terug op eigen bodem om vakantie te vieren. Later met Sanne ontbeten bij Intermezzo en heb ik mijn ticket betaald voor Saba. Van 5 tot 10 gewerkt voor een groep Amerikaanse kinderen. Daarna met Marc naar de Chinees geweest en later geholpen om zijn tas in te pakken. Hij is vrijdag naar New York vertrokken voor een weekje vakantie.

Vrijdagochtend Marc uitgezwaaid. Verder die dag met nog wat opdrachten bezig geweest. 's Avonds naar de Smoke geweest. Was weer gezellig!

Zaterdagochtend twee duiken gemaakt. 1 Naar the blocks en 1 naar blue bead hole. Jammer genoeg geen bead gevonden. De andere mensen op de duikboot hadden meer geluk. Er zijn in totaal 7 beads gevonden! 's Avonds even nog bij Anna haar winkeltje geweest en daarna vroeg in bed!

Vandaag heb ik mijn allerlaatste duik gemaakt! We zijn naar een mooi koraalrif geweest met heel veel vis en kleine diertjes. Om half 5 ben ik naar Anna en Ger gereden, want ik was uitgenodigd voor een etentje. Erg lekker!

Morgenochtend vertrekken we om 10.45 naar Saba. Als het mee zit gaan we een feestje op het hoogste punt van het Nederlandse Koninkrijk bouwen, want Tom is morgen jarig. 's Avonds komen we via St. Maarten terug op Statia.

Dinsdag heb ik de hele dag om mijn tas te pakken, laatste dingetjes uitprinten, op cd zetten en te bespreken met Glenn en Michele en hopelijk nog even van de zon te genieten! :D

Woensdagochtend vertrek ik om 10.45 naar St. Maarten. Om 16.20 gaat het vliegtuig richting Parijs. En dan zit mijn stage op St. Eustatius erop...!

Graag wil ik iedereen bedanken die mij post en e-mails hebben gestuurd, mensen die reacties op mijn site hebben gezet en natuurlijk iedereen die mijn site gevolgd heeft!!

East, west, home is the best!

  • 03 Juli 2006 - 08:11

    Jappie En Bintje:

    Rekenmaar! Maar goed dat je donderdag weer thuis bent in KOllumerzwaag. We wensen je een fijne reis toe en tot over een paar nachtjes! xxxxx

  • 03 Juli 2006 - 09:39

    Yme:

    Goede reis en wel thuis!


  • 03 Juli 2006 - 14:37

    Mettie:

    mattie sterkte met inpakken een hele goeie vlucht en tot ziens .bedankt voor je mooie verslagen.

  • 03 Juli 2006 - 16:02

    Hester:

    goh nu is het einde echt dichtbij! geniet er nog van, goede reis en tot snel!!!

  • 03 Juli 2006 - 17:16

    Senner:

    nou meid, de laatste reactie. Succes morgen met inpakken. en een hele goede reis en tot gauw.

    liefs

  • 03 Juli 2006 - 22:39

    Mattie..:

    nou is het einde in zicht en heb je weer een lange vlucht voor de boeg woensdag..maar 1 plus puntje het is hier nu ook mooi weer.. ik ben erg benieuwd naar de verhalen en fotos..geniet nog maar even van de laatste dagen..x

  • 04 Juli 2006 - 07:07

    Minte:

    Hoi Mattie!
    Veel plezier nog vandaag. Misschien spreken we nog af met de meiden (als anne en steef ook terug zijn) in de vakantie. Maar nu eerst een goede reis!
    Groetjes Minte

  • 04 Juli 2006 - 14:14

    Brigitte:

    Hallo Mattie,
    Geniet nog van je laatste dag op Statia en een goede reis terug.
    Groetjes,
    Bob en Brigitte

  • 07 Juli 2006 - 06:54

    Yme:

    Ben je al thuis:? Zo ja, welkom thuis!

  • 10 Juli 2006 - 06:49

    Yme:

    Ik mis het einde van je verhaal nog;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattie

Van 6 februari tot en met 5 juli 2006 heb ik stage gelopen in Hotel & Restaurant The Old Gin House (www.oldginhouse.com) op St. Eustatius. Deze site heb ik bijgehouden, zodat al mijn familie, vrienden, bekenden en nieuwsgierige mensen op de hoogte bleven van mijn belevenissen op Statia! Nog steeds zijn mijn avonturen te lezen op deze site. Tevens kun je ook mijn foto's bekijken en meegenieten van mijn prachtige tijd op het kleinste eiland van het Nederlandse Koninkrijk!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 49318

Voorgaande reizen:

06 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: